Promocja sklepu internetowego

Każdy, kto zajmuje się samodzielnie rozwojem i promocją sklepu internetowego, na pewno już dawno zdał sobie sprawę, że to bardzo trudne zadanie. Stworzenie i promocja sklepu online wymaga poważnego zaangażowania i ciągłej pracy. Przede wszystkim trzeba zdobyć przewagę konkurencyjną, ale także każdy sklep internetowy wymaga atrakcyjnej i jasnej konstrukcji grafiki, która będzie przyciągać nie tylko potencjalnego klienta – także recenzenta sklepu. No i sprawi, że klient nie wykona u nas zakupu jedynie jeden raz, a będzie regularnie do nas wracał. Sklep internetowy powinien gwarantować prostą obsługę i łatwe wykonanie zakupu, powinien mieć jasną kategoryzację w kolumnach i oddzielnie zgrupowane poddziały typu „bestsellery, „wyprzedaż”, „nowości” i tym podobne.

zakupy-w-internecieE-sklep powinien także mieć odpowiedniej jakości zdjęcia i odpowiedni opis pozycji. Dobrze by było by klienci i potencjalni klienci mieli tez tam miejsce do zostawienia swojej opinii o produkcie czy sklepie, a także przesłania zapytania, czy dyskusji z innymi użytkownikami. Jak widzicie – zanim w ogóle zajmiemy się promocję i marketingiem naszego sklepu, to musimy zapewnić podstawowe warunki i odpowiedni wygląd i funkcjonalność z punktu widzenia docelowych użytkowników. Wizyty i konwersja wizyty to dwa różne pojęcia. Obecnie istnieje wiele sklepów internetowych i trzeba się wybić ponad konkurencję. Ponadto, jeśli jesteśmy mniej znani na rynku, to powinniśmy przekonać klienta, że można nam zaufać. Niemała liczba użytkowników Internetu ma negatywne doświadczenia i została oszukana pod względem ceny, niskiej jakości, kiepskiego kontakty z jednostką sprzedającą, długim czasem wysyłki i tak dalej… Musimy zatem zdobyć zaufanie potencjalnych klientów – a pierwszym i najlepszym krokiem do tego jest dobrze zaprojektowany sklep internetowy.

Konieczne jest więc to, by zainwestować dużo energii, czasu i pieniędzy dla naszych przyszłych klientów. Głównymi celami dla nas będzie ściągnięcie odwiedzających na stronę naszego sklepu i konwersja zwyczajnej wizyty na zakup towaru. Według badań marketingowych każda konwersję między 2 a 5 procent uważana jest za sukces, wszystkie konwersje ponad 5 procent to już prawdziwe wow i oznacza to, że dysponujemy super produktem/usługą, lub rynek naprawdę nam akurat sprzyja. W przypadku konwersji poniżej 2 procent, trzeba podejść analityczne i wykonać odpowiednią kampanię audytową – by dowiedzieć się, co jest nie tak i gdzie popełniamy błąd. A potem oczywiście robić wszystko by to zmienić i by poprawić wyniki.