Usługi hostingowe – podstawowe informacje

Na rynku jest dostępnych bardzo dużo firm oferujących swoje usługi hostingowe. Jeżeli właśnie zakładacie swoją pierwszą stronę internetową, to na pewno zastanawiacie się nad tym, której firmy usługi wybrać i gdzie w ogóle jest różnica między tymi wszystkimi ofertami. Sprawdźmy najpierw zatem gdzie są różnice parametrów ofert hostingowych. Po pierwsze technologia. Wszystko oczywiście zależy od tego jaką stronę internetową masz wykonaną  –  będzie trzeba sprawdzić czy dana oferta hostingowa obsługuje technologię w której jest wykonana twoja witryna. Jeżeli nie jesteś najlepiej zorientowany w tej kwestii, a przecież we wszystkim nie można być ekspertom, to najlepiej poradź się webdesignera, który wykonał twoją stronę, albo jeżeli masz kogoś znajomego, kto zna się na rzeczy i może ci doradzić – nie wahaj się spytać.

Wymagania klientów

uslugi hostingoweGeneralnie jest tak, że wymagania co do technologii są zasadniczo standardowe. Jednak trzeba zweryfikować czy oferta hostingowa aby na pewno ma technologie PHP i MySQL (ale wcześniej pogadaj ze specjalistą czy to będzie wystarczające, możliwe przecież, że twórca strony wykorzystał coś jeszcze, coś bardziej nietypowego). Pamiętajmy też, że hostingi są także ograniczone pewnymi narzuconymi limitami  przestrzeni dyskowej, które firmy podają najczęściej w MB albo w GB. Jeżeli chcesz mieć dużo materiałów typu filmy i wielkie projekty na swojej witrynie, to najlepiej zdecyduj się na ofertę dająca kilka gigabajtów. Jeżeli twoja strona nie jest wyjątkiem czy bardzo rozbudowanym portalem lub sklepem internetowym to powinno wystarczyć ci spokojnie około dwustu pięćdziesięciu megabajtów. Ważny poza tym jest tez transfer.

Oferty hostingowe

Jest to konkretnie ilość danych, jakie można przesłać z serwera do osób będących w sieci. Na przykład – zdjęcie produktu w twoim sklepie internetowym ma siedemdziesiąt kilobajtów – jeżeli je ogląda trzech internautów, to wygenerowany przez tych użytkowników transfer równa się trzy razy siedemdziesiąt czyli dwieście dziesięć kilobajtów. Standardowa witryna internetowa nie powinna przekroczyć granicy transferu do dwudziestu gigabajtów na miesiąc, chociaż pewnie lepiej wziąć nieco więcej i mieć gwarancję, że nasza strona internetowa nie będzie mulic i irytować naszych odwiedzających.